Dział: Ogród relaksu

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Oddech dla emocji

Dzieci codziennie przeżywają różne emocje. Czasem reakcje dzieci bywają dla nich samych przytłaczające, emocje szybko narastają i wydaje się, że powrót do równowagi jest niemożliwy. W regulacji emocji mogą pomóc ćwiczenia oddechowe, które można wykonywać razem z dziećmi. Zanim jednak zaczniecie praktykę, warto się na chwilę zatrzymać.

Czytaj więcej

Jak odpocząć w święta?

Świąteczny czas przepełniony jest wieloma emocjami. Towarzyszą nam często ekscytacja, zniecierpliwienie, czasem napięcie albo rozczarowanie, pojawiają się też momenty wyciszenia i radości, a także smutku, żalu i szczęścia. Jak to wszystko w sobie pomieścić?

Czytaj więcej

Zimowe medytacje

Przyjmij wygodną pozycję – możesz usiąść, położyć się zupełnie na płasko lub tak, jak lubisz najbardziej. Jeśli masz ochotę, zamknij oczy i zacznij głęboko oddychać.

Czytaj więcej

Nieudane zaloty

Znasz już nasze wierszyki-masażyki? Jeśli tak, to zaproś rodziców, rodzeństwo, koleżanki i kolegów do zabawy. Nie zapomnij skupić się na tym, jak odczuwasz każdy z rodzajów dotyku, i porozmawiać o tym z bliskimi.

Czytaj więcej

Wyciszające ćwiczenia jogi

Joga dla dzieci to świadomy krok na drodze do zdrowia, wyciszenia i dobrego samopoczucia. Poniższy zestaw pozycji pomaga uspokoić umysł i spowolnić pracę serca, więc jest bardzo korzystny dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową. Każdą asanę najlepiej wykonać przez minimum 10–20 sekund, oddychając spokojnie i głęboko, z czasem dochodząc do 1–2 minut. Sekwencję należy praktykować w podanej kolejności przynajmniej raz dziennie.

Czytaj więcej

Szalone zawody kulinarne

Głaskanie, przytulanie, masaż – jeśli je lubicie, koniecznie spróbujcie wziąć udział w „Szalonych zawodach kulinarnych”. Nie zapomnijcie jednocześnie skupić się na tym, jak wasze ciała reagują na różne formy dotyku. Po wykonanym masażu zamieńcie się rolami. Następnie koniecznie opowiedzcie sobie o wrażeniach!

Czytaj więcej

Abrakadabra – oddech to magia!

Oddychanie to dość prosta i ważna czynność, która odbywa się bez wysiłku czy zastanowienia. Nie musisz nic robić, by oddychać. Twój oddech jest zawsze z tobą. Możesz jednak poznać go lepiej i dowiedzieć się, jak z niego korzystać. Pomogą ci w tym poniższe ćwiczenia. Każde z nich przynosi nieco inne korzyści. Wypróbuj je i sprawdź, które z nich jest najlepsze dla ciebie. Spróbuj kilka razy. Niekiedy potrzeba czasu, by ćwiczenia przyniosły efekt. Dobrej zabawy!

Czytaj więcej

Krokodyle łzy

Bardzo ważnym zmysłem, któremu jednak poświęcamy zbyt mało uwagi, jest dotyk. Zobacz, jak się czujesz z różnymi jego rodzajami? Poproś rodzica o przeczytanie wierszyka i mały masaż w rytmie przygód samotnego krokodyla. Staraj się podczas jego wykonywania skupić się na swoich odczuciach, na tym, jak twoje ciało reaguje na głaskanie, lekkie uderzanie palcami czy nawet skubanie.

Czytaj więcej