Jak odpocząć w święta?

Ogród relaksu

Świąteczny czas przepełniony jest wieloma emocjami. Towarzyszą nam często ekscytacja, zniecierpliwienie, czasem napięcie albo rozczarowanie, pojawiają się też momenty wyciszenia i radości, a także smutku, żalu i szczęścia. Jak to wszystko w sobie pomieścić?

1. Znajdź w miarę spokojne miejsce, w którym choć przez chwilę możesz pobyć w samotności.

POLECAMY

2. Usiądź lub połóż się wygodnie i, jeśli możesz, na moment przymknij oczy.

3. Zauważ, co się teraz w tobie dzieje:

  • Jak się czuje twoje ciało? Może wyczuwasz w nim jakieś napięcia lub lekkość, ciepło lub zimno, może ogrom lub brak energii?
  • Jakie myśli przelatują przez twój umysł? Może coś cię zdenerwowało lub rozczarowało i twoje myśli biegną właśnie w tym kierunku, może zbyt wiele dzieje się wokół i myślisz o tym, że chciał(a)byś stąd uciec, a może tęsknisz za kimś, kogo nie ma w tej chwili z tobą? 
  • Jakie emocje w sobie dostrzegasz? Radość, smutek, ekscytację, rozczarowanie, złość, tęsknotę, spokój…? Zauważ i nazwij te emocje, mówiąc do siebie w myślach: „Widzę, że jest smutek” lub „O, pojawiła się złość”.

4. Zwróć teraz powoli uwagę na swój oddech. Jak czujesz go w tej chwili? Czy jest wolny, czy szybki, płytki czy głęboki? Sprawdź także, gdzie czujesz go najwyraźniej – może w brzuchu, w klatce piersiowej albo w gardle? 

5. Zobacz, jak by to było delikatnie wydłużyć i pogłębić swój oddech… Wdech… i wydech… Nie spiesz się… Łagodnie wpuszczaj powietrze coraz głębiej, aż do s...

Ten artykuł dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy