Wyciszające ćwiczenia jogi

Ogród relaksu

Joga dla dzieci to świadomy krok na drodze do zdrowia, wyciszenia i dobrego samopoczucia. Poniższy zestaw pozycji pomaga uspokoić umysł i spowolnić pracę serca, więc jest bardzo korzystny dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową. Każdą asanę najlepiej wykonać przez minimum 10–20 sekund, oddychając spokojnie i głęboko, z czasem dochodząc do 1–2 minut. Sekwencję należy praktykować w podanej kolejności przynajmniej raz dziennie.

Skłon (uttanasana)
 

POLECAMY


Stań w rozkroku na szerokość bioder. Na wdechu podnieś ręce do góry. Na wydechu wykonaj skłon do przodu. Ręce połóż na nogach. Plecy i nogi proste. Odpychając się stopami od podłoża, mocno wypychaj pośladki do góry.

Pies z głową w dole (adho mukha svanasana)
 


W klęku podpartym ułóż ręce na szerokość barków, a stopy na szerokość bioder. Z wdechem podnieś pośladki do góry. Głowa między ramionami. Stwórz z ciała odwróconą literkę V. Plecy i nogi proste.

Wojownik z głową w dole (adho mukha virasana)
 


Uklęknij na podłodze. Kolana szerzej, stopy połączone dużymi palcami. Wysuń ręce na szerokość barków do przodu, a pośladki posadź na piętach. C...

Ten artykuł dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy