Skanowanie ciała

Ogród relaksu Otwarty dostęp

Usiądź lub połóż się wygodnie. 

Jeśli chcesz, zamknij oczy. 

Oddychaj głęboko. 

Skieruj swoją uwagę na palce stóp, pięty, podeszwy, a następnie na całe stopy. Co twoje stopy dziś chciałyby ci powiedzieć, jeśli mogłyby mówić? Jak one się czują po całym dniu? 

Zrób kolejny wdech oraz wydech.

Przenieś teraz swoją uwagę na łydki, kolana i uda. Jak się mają te części twojego ciała? Poczuj całe swoje nogi. Sprawdź, czy są zmęczone, czy wręcz przeciwnie – gotowe do działania. 

Powoli przesuwaj się w górę i skup teraz uwagę na swoim brzuchu. Co twój brzuch ma ci dziś do powiedzenia? Jak się czuje? 

Z kolejnym oddechem przejdź do klatki piersiowej. Możesz położyć rękę na sercu. Weź głęboki wdech, a potem długi wydech. Zauważ, jak klatka piersiowa unosi się i opada w rytm twojego oddechu. 

Może uda ci się usłyszeć bicie twojego serca? Zobacz jak to jest, kiedy słyszysz, jak pracuje twoje serce. 

Przejdź teraz do swoich rąk – palców, dłoni, nadgarstków, przedramion i ramion. Jakie odczucia pojawiają się w każdej z tych części twojego ciała? Co chciałyby ci powiedzieć całe twoje ręce, gdyby miały taką możliwość? 

Z kolejnym oddechem przejdź do szyi, a potem – twarzy. Sprawdź, jak się ma twoja szyja. Zobacz, czego potrzebują twój podbródek, usta, policzki, nos, oczy, uszy i czoło. Zauważ każdą część swojej twarzy i sprawdź, jak się ma w tej chwili. 

Weź kolejny głęboki oddech i zobacz, co się dzieje w pozostałej części twojej głowy. Jakie odczucia pojawiają się, kiedy skierujesz uwagę na czubek swojej głowy i jej tył, a także na włosy, znajdujące się na twojej głowie? 

Zostań tak jeszcze przez chwilę – oddychaj i obserwuj całe swoje ciało.

 

 

Przypisy