Abrakadabra – oddech to magia!

Ogród relaksu Otwarty dostęp

Oddychanie to dość prosta i ważna czynność, która odbywa się bez wysiłku czy zastanowienia. Nie musisz nic robić, by oddychać. Twój oddech jest zawsze z tobą. Możesz jednak poznać go lepiej i dowiedzieć się, jak z niego korzystać. Pomogą ci w tym poniższe ćwiczenia. Każde z nich przynosi nieco inne korzyści. Wypróbuj je i sprawdź, które z nich jest najlepsze dla ciebie. Spróbuj kilka razy. Niekiedy potrzeba czasu, by ćwiczenia przyniosły efekt. Dobrej zabawy!

Zacznij teraz od sprawdzenia, jak i gdzie czujesz oddech w tej chwili. 

POLECAMY

Ninja oddech 

Do czego się przydaje?
Pomaga uspokoić i złagodzić uczucie stresu lub niepokoju, a także napięcie w ciele. 
Jak to zrobić?

  • Wyobraź sobie wojownika ninja. Połóż palec na usta.
  • Weź powoli głęboki wdech. Wypełnij płuca powietrzem. 
  • Wydychaj powietrze dmuchając na palec, najwolniej jak potrafisz.

Oddech w rurkę 
Do czego się przydaje?
Pomaga pobudzić zmysły, zwiększyć koncentrację uwagi.
Jak to zrobić?
  • Otwórz buzię, wyciągnij język i zwiń w rurkę.
  • Weź wdech, wciągając powietrze przez rurkę.
  • Zauważ, jak zimne powietrze dotyka twojego języka. Następnie zrób wydech przez rurkę.
  • Zauważ, jak ciepłe powietrze dotyka twojego języka.

Gwiezdny oddech 
Do czego się przydaje?
Pomaga rozwijać świadomość oddechu i zauważyć, że uwaga przeskoczyła do czegoś innego.
Jak to zrobić?
  • Skieruj uwagę na oddech. Obserwuj, jak oddech wędruje w twoim ciele. Gdy zauważysz, że myślisz, zamiast obserwować oddech, dotknij gwiazdki. Kiedy zauważysz kolejną myśl, dotknij kolejnej. Ćwiczenie się kończy, gdy dotkniesz ostatniej.

Tik-tak
Do czego się przydaje?
Pomaga rozluźnić ciało, przynosi ulgę zmęczonemu ciału, daje okazję do ruchu.
Jak to zrobić?
  • Usiądź na podłodze. Zauważ swój oddech. Następnie zacznij delikatnie kołysać się w prawo i lewo. Włącz do zabawy ręce. Podpieraj się dłońmi o podłogę, gdy wychylasz się mocno na boki. Kiedy poczujesz, że już wystarczy,  powoli zatrzymaj się w miejscu. Jak teraz ma się twój oddech?

Oddech z bungee
Do czego się przydaje?
Pomaga zwiększyć koncentrację, rozluźnić i uspokoić ciało oraz umysł. 
Jak to zrobić?
  • Wyciągnij dłonie przed siebie. Następnie lekko zbliż je do swojego ciała na wysokości pępka, tak by go nie dotykały. 
  • Gdy wdychasz powietrze, unoś ręce w górę, aż do czubka głowy. Wdech. 
  • A kiedy robisz wydech, opuszczaj dłonie w dół do pępka. Wydech.


 

Przypisy