Czy wiesz, że każdy kolor związany jest z odczuwaniem jakiejś emocji? Wyobraź sobie, że czujesz się zrelaksowany(-na) i lekki(-ka) jak chmurka. Ciekawi cię, jaki kolor wyraża to, co wtedy odczuwasz? Usiądź wygodnie z rodziną bądź przyjaciółmi i sprawdźcie waszą wiedzę z zakresu znajomości kolorów i emocji. Gra polega na tym, aby dopasować kartę koloru do karty emocji. Możecie skorzystać z przykładów i przygotować swoje karty zgodnie ze wzorem. Poszukajcie też wspólnie własnych skojarzeń – dopiszcie kolejne kolory i emocje według uznania. Poniżej znajduje się instrukcja wykonania kart kolorów.
Do wykonania kart potrzebne będą:
- biały brystol rysunkowy
- kredki, flamastry lub farbki i pędzelek
- nożyczki
- linijka
- ołówek
|
Świat dzieci pełen jest barw. Kolor może wpływać na emocje, poprzez kolory możemy wyrażać swoje emocje. Wiedza ta może pozwolić nam, dorosłym i dzieciom, uważniej przyjrzeć się sobie i dokonywać codziennych wyborów, jakimi kolorami malujemy swój świat.
Instrukcja wykonania kart
Karty kolorów
Kartkę brystolu należy podzielić na dziesięć kawałków. Pomocne będą linijka i ołówek. Po wycięciu kart kolorów wykorzystaj kredki, flamastry lub farbki do pomalowania kart na dziesięć kolorów:
- czarny
- żółty
- błękitny
- fioletowy
- pomarańczowy
- czerwony
- zielony
- niebieski
- ..........................
- ..........................
![]()
|
Karty emocji
Kartkę brystolu należy podzielić na dziesięć kawałków. Po wycięciu kart emocji wykorzystaj kredki, flamastry lub farbki do stworzenia buziek emocji. Możesz wzorować się na przykładowych kartach zamieszczonych obok.
- zainspirowany
- pełen energii
- zasmucony
- pełen nadziei
- niespokojny/rozgniewany
- zdołowany/zrezygnowany
- zrelaksowany
- pobudzony
- ..........................
- ..........................
![]()
|
Lista kontrolna kolorów i emocji:
czarny - zdołowany/zrezygnowany
żółty - pełen energii
błękitny - zrelaksowany
fioletowy - zainspirowany
pomarańczowy - pobudzony
czerwony - niespokojny/rozgniewany
zielony - pełen nadziei
niebieski - zasmucony
|